torsdag 7 maj 2015

Mer London: gott och blandat

Här finner vi bokhandeln Gay's The Word och två för mig nyupptäckta vegetariska restauranger, och ett katt-P.S. [Tillbaka till Mer London-posten.]

Gay's The Word har legat på min hitta-i-London-lista i åratal, och den här gången visade sig bokhandeln plötsligt ligga längs promenadvägen från British Library till mitt hotell. Här finns queer skönlitteratur, faktaböcker, historia, konstböcker, bokcirklar, diskussionsgrupper, mm. Bokhandeln är extra aktuell just nu eftersom den spelar en viktig roll i filmen Pride, som just släppts på DVD; jag köpte DVD:n på plats, vilket var tillfredsställande meta, och jag köpte även en minnesnål för Lesbians and Gays Support the Miners!
Och så köpte jag en bok av Malinda Lo. Jag frågade om de hade några böcker om lesbiska varulvar; han jag pratade med trodde inte att de hade några men tipsade om amerikanska förlaget Bold Stroke, som verkar vara intressanta att utforska.

Jag hittade två nya vegetariska restauranger det här besöket, delvis tack vare vänner.

Sagar Restaurants finns tre stycken, jag hittade den precis vid Tottenham Court Road. Sydindisk mat - jag beställde en curry med ris- och linspannkaka och fick det här:
Curryn var SUPERGOD. Jag orkade äta knappt en fjärdedel av jättepannkakan.

Tibits ligger precis runt ett hörn från Regent Street och är enda anledningen till att jag kommer att komma tillbaka till Regent Street. (Klädshopping är inte min londonanledning.) En spännande och varierad vegetarisk och vegansk buffé av typen "plocka allt du vill ha, betala efter vikt". Om nom nom.


P. S. Eftersom internet är till för katter. Den här kökshandduken hittade jag på Liberty. It is relevant.


Inga kommentarer: