onsdag 29 september 2010

Vackert skrivet om att skriva

Arbetet med boken är ett hem. Det är att stå en mörk oktobernatt på en parkering i sin älskades famn och blicka upp mot stjärnorna mellan tallkronor. Det är en doft av att här är jag trygg och här kommer jag alltid att vilja vara.
Från Anna Vintersvärds författarblogg. Jag skulle inte använda precis samma ord och liknelser - för vi är ju två olika skrivande människor - men känslan! Om inte jag får sitta en liten stund (helst en längre stund) varje kväll i mitt "hem" boken jag skriver så längtar jag dit, saknar det, undrar vad de håller på med där. (Och jag blir sur på dagar som idag när jag är så förkylningsdimmig i huvudet att jag inte tror att jag kommer att hitta dit.)

På Annas blogg kan man också läsa bonusmaterial om boken Och hon gav sig inte; och jag kan också tipsa om barnboken Den eländiga sagan som håller på att läggas upp på Kapitel1: historien om en lillasyster, en storebror, en hemlighetsfull lärare och en superskurk.

Inga kommentarer: