tisdag 16 juni 2009

Kluven

Nu har jag fått låna Seven for a Secret, uppföljaren till New Amsterdam, the book that broke my heart. Jag vill väldigt gärna läsa den, samtidigt som jag är litet orolig med tanke på New Amsterdams effekter (även om den ju inte kan sluta likadant)... samtidigt som jag vill dra på det. Den är ju väldigt kort.


Istället kan jag ju helt enkelt fortsätta läsa på Lucifer ett tag. Han lär inte krossa mitt hjärta, på sin höjd fördöma min odödliga själ. Och om det gick till så kan det nog redan vara gjort.


Och å tredje sidan får vi antagligen imorgon in Jacqueline Careys Santa Olivia - boken som utnämnts till Årets Läsupplevelse av samma onda person som sa åt mig att läsa New Amsterdam. Så den kan ju bara vara bra. Och den har dessutom varulvar - och maskerade hämnare.

Och resten av short list därtill... Det är tur att det finns tärningar.

2 kommentarer:

Nene sa...

Inte så mycket varulvar. Så att du vet och inte väntar dig det. Tänk 'Dark Angel' istället så är du närmre.

Och jo, Seven for a Secret är väldigt kort. Och lite melankolisk, och fin, och satt i ett alternativt, invaderat London och.... men jag tycker ändå du ska vänta med den.

lazy sa...

Din senare beskrivning av det medvetet meta-ironiska med att hon heter Loup Garron får mig extra nyfiken på boken! Ska bli kul :)