söndag 26 april 2009

Adlibrisfällan...

Asch. Jag skulle bara kolla om Fosnes Hansens Lejonkvinnan hade kommit i pocket så jag kunde köpa den på Hamrelius... och så hade Adlibris den på rea. Så den var jag ju tvungen att ha. Fastän den är inbunden.

Och när jag ändå skulle handla på Adlibris så skulle jag bara kolla ifall de möjligtvis hade volym ett av Ross Campbells Wet Moon. Sökningen på Wet Moon gav inget, så jag blev litet lättad. Men för säkerhets skull sökte jag på Ross Campbell, och då visar det sig att de har Wet Moon, men inlagda på undertitlarna... så då fick jag ju ha Feeble Wanderings också.

Och när jag ändå skulle handla på Adlibris så letade jag fram min gamla Att-läsa-lista, från tiden innan jag nästan bara handlade på SF-bokhandeln, och kollade till exempel om inte Johanna Sinisalo fått något mer översatt efter Bara sedan solen sjunkit? Det hade hon inte (dumma förlag!), men hon har varit redaktör för och ingår i antologin The Dedalus book of Finnish Fantasy... och eftersom den fick den här recensionen var jag ju tvungen att ha den också.

För jag behövde ju fler böcker att läsa. Samtidigt ser jag självklart fram mot att öppna ett paket nya böcker :)

Inga kommentarer: