måndag 9 februari 2009

Det Stora Biblioteket

OK: På allmän begäran (föralldel, efterfrågat av en person, men flera gånger...) har jag nu lagt upp beta-versionen av Det Stora Biblioteket, ett boknördigt projekt som (förhoppningsvis) kan få andra boknördiga projekt att rodna.

Jag har kategoriserat de flesta av de böcker jag har läst på ganska länge i ganska många ganska nördiga kategorier. Beta-(gamma-, delta-)versionen är bara oformaterad text, inte ens några avskiljare mellan bok och författare (ordbehandlingsprogram och firefox är tillsammans medskyldiga), inga hyperlänkar - men allt sådant kommer att komma. En vacker dag. Ett vackert år.

Helst vill jag ju förstås korsreferera alltihop för 11-dimensionella hyperlänkar... Brist på tid, teknik och te är vad jag skyller på i första hand.

Tills dess, fråga bibliotekarien. Och/eller ge er in bland hyllorna själva. Det Stora Biblioteket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ooooh! Pretty! Jag står i tacksamhetsskuld!

(tror att livejournallänken inte fungerar förresten)