torsdag 29 januari 2009

Muminnostalgi

Det är en ny muminfilm på gång på bio. När jag såg det antog jag först att det var de japanska tecknade (som har fel färger!) - men det är det inte! Det är en nygammal variant av den gamla polskproducerade tv-serien som gick på tv när jag var yea high *måttar med handen*
Alltså filtdockor och finlandssvenska - som det ska vara! Mark Levengood är berättarrösten, men det är också dialog, vilket det inte var i gamla tv-serien. Trailern är jättefin och Farlig midsommar är en av mina favorit-muminböcker. Hoppas verkligen att få höra Muminpappan deklamera "Rädsla jag aldrig har känt och ett lejon jag gladeligt nackar!"

1 kommentar:

Fia sa...

*vinkevink* Tänkte bara komma in och hälsa. Jag fick den här adressen av din arbetskamrat i igår(vi snackade om Neil Gaiman och bokbloggar). Finfin blogg du har, denna kommer jag besöka fler gånger.