torsdag 14 maj 2009

Shopping-spree!

Jag har köpt födelsedagspresenter till mig själv! (Alla ursäkter är bra ursäkter...)

Finast: The Vertigo Tarot. Med konst av Dave McKean och introduktion av Neil Gaiman. Tarot har aldrig varit och är inte heller nu min grej så sett - men Dave McKean! Jättefin leksak helt enkelt. Ska få trona i bokhyllan bredvid mitt andra Vertigo-skrytobjekt.



Och då var det ju liksom dags att börja bygga sig ett fint Vertigo-bibliotek också... så jag plockade också på mig John Constantine Hellblazer: Original Sins (Constantine är The Fool i tarotleken), The Books of Magic volym 1 (Tim Hunter är The Magician) och Lucifer volym 2 (vol 1 var slut, har bokat den; nån som vet om man bör läsa dem i ordning förresten?) (Lucifer är The Devil i tarotleken. Well, duh.)

När allt det var ihopplockat trillade det in en helt ny bok jag inte hört något om förut: Blackbringer av Laini Taylor. Faerie-fantasy med en huvudperson som heter Magpie Windwitch och har en faithful clan of crows - blurbad som "so much fun" av Holly Black och med många lockande recensionscitat. Den hade liksom mitt namn på sig (okej, mitt eller lindorms. Men... du hade väl köpstopp? Se det som en tjänst?... *hrm*) så den fick också följa med hem.

Och därtill två filmer: filmer i kategorin "det är så osannolikt att jag inte redan har sett och tyckt mycket om dem, att egentligen rättar jag bara till en statistisk anomali": Kikis expressbud och Pans labyrint. Kort sagt var jag min egen bästa kund idag...

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag såg kikis expressbud själv häromdagen, mycket mysig film!

Anonym sa...

Du får fina prytlar, jag har fått se Tom Hanks i Badbyxor! Var finns rättvisan!?!?!?!?!?!?!
Hälsningar, Nathleeng

Anonym sa...

En tjänst?! Så det är så du ser det? Nåja, om den är något att ägna sig åt så lär du ju berätta det, eller hur? Och jo, jag bör inte läsa något annat än sagor i en månad nu.