tisdag 24 mars 2009

The Gathering Storm

- ska nästa del (inte den sista) i Robert Jordans / Brandon Sandersons The Wheel of Time heta. Fasen!! Den titeln hade ju jag tänkt använda!!!

Men... jag hade ju då förstås varit medveten om den ojämförbara clichénivån på titeln och använt den ironiskt. Försöker Tor driva med en stackars författare som är död och inte kan försvara sig? Oh well. Det är ju inte som att titeln och itty-bitty variationer av den inte har använts förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och förr och säkert några gånger till, så det gör det faktiskt bara bättre för mig...

Jag förväntar mig att Dennis Moore gör storstilad entré med en pingvin som sidekick som sidekick till en pingvin! Och jag förväntar mig att första meningen blir: It was a dark and stormy night.

3 kommentarer:

Karin sa...

Haha! Det är förmodligen en tour de force också.

Nene sa...

Hah! Jag är inte så lite besviken över titelvalet, men vad tusan, flera av de andra är inte så originella heller...

Karin sa...

http://mightygodking.com/images/fantasy/moresubplots.jpg