måndag 2 februari 2009

Mina bokhyllor

Maria på Arianrhod uppmanar bokbloggare att Show me your bokhylla. Självklart! Jag läste en gång i världen, i någon sån där text om hur man ska vara och bete sig, att ett tecken på att en fest är riktigt tråkig är att folk går och läser i bokhyllan. WTF? Titta i bokhyllan är nästan det första jag gör när jag kommer hem till någon! Det är ju hemmets hjärta! (Jag försöker t o m läsa boktitlarna i IKEA-katalogen, men det är sällan något bra.)

Så här är mina. (Med brasklappen att helst skulle jag förstås ha hyllor runt samtliga väggar och i två våningar, med en balkong med balustrad halvvägs upp som går runt hela biblioteket, och en spiraltrappa upp dit).
Stora Billy-komplexet i vardagsrummet:
Referensbokshyllan på motsatt vägg, nära till hands från skrivbordet - vilket vore väldigt käckt om det inte vore för att jag oftast sitter i läsfåtöljen och skriver:
Och poesin hittas i sovrummet (jag kan inte bestämma mig för om det är en riktigt bra eller riktigt dålig replik...):
Nu ska jag surfa runt och titta på andras :)

1 kommentar:

Nene sa...

Har du sett det här?

http://www.duarvaddulaser.se/2008/12/bokkedjan-1-en-favoritbok.html